BUDAK F

Salam……..
Jam da menunjukkan pkul 12.45a.m..25/6/2010 da msuk hari jumaat ni…x tau r nk wat pe….bosan!!...asyik mengelamun je terpikir nak kongsi dengan sape2 r yg berminat nk tau tentang budak F nie….. aku pun x tau r pe pasal aku nk cite pasal dia nie…..ops sbelum tu..nk mnta maaf r..tulisan aku rojak semacam…kalah rojak nenek aku masak r…..tapi betul ke korang nak tau pasal budak yg nama F nie…nak ke x nak tau….suka hati aku r nk tulis…hihi….jgn marah ea…..
mula2 sekali aku nak cite pasal diri budak F nie dulu…..budak nie sebaya dengan aku…nk kata hensem…boleh tahan jugak r…(poyo r)….tp aku x suka dgn dia..coz suka usik budak prmpuan…hihi..bese r lelaki…dia nie penyabar r orgnya..tu pasal selalu kne mainkan je….( lurus sgt)…..Awek? hurmm.. xde…harap je dia hensem tp…hampeh..huhu…..dia nie memang ramah dgn org….tp kalau da keluar kepala GILA2 dia…malas aku nk layan…sampai ada org kata dia nie pelik…..kadangkala geli hati dibuatnya…….jap eh nak pegi toilet jap……..??????...........sori r..td x tahan sgt….hihi…..sambung balik ea….lawak2 dia pun…kadang2 lawak bodoh…..tu yg nak sepak je dia… hihi……papepun dia nie respek kat org tua…..sikap dia tu yg aku salut..…korg pun kne respek org lbh tua jugak tau…….salut r korg………
sekolah rndah dia kat SK. Bandar Batu Pahat….korg tau kew kat mne?....kalau x tau….wat2 tau suadah…sekolah mnengah dia dekat SMK. Jalan Kolam air…..pe r sekolah nama kolam air….tu pasal sekarang tukar SMK dato syed esa……Abis je dia SPM…dia sambung belajar Kat SMK tinggi BP….amik FORM 6…lagi berapa bulan nk amik exam STPM…dia dpt tawaran belajar…pstu pe lagi… dia ChaOOWW!! ke tmpat dia belajar sekarang……..pe r… xde arah tujuan…..maybe da nasib dia…..korang pe kisah……
kisah dia nak jadi polis, tapi ibu dia suruh jadi doctor……penat da taip nie…..nanti sambung cite nie…….tunggu selepas nie……kalau x nak tau xpe r…de aku kisah…….pe r nsb budak F selepas nie………x sabar nk smbung tulis nie……

sambungan ke-2……


kisah dia nak jadi polis, tapi ibu dia suruh jadi doctor

kisah dia nak jadi polis, tapi ibu dia suruh jadi doctor aku KIV dulu…nnti awal sgt ending cite nie……sabojela…..
*peringatan cite ini xde kne mngena dgn sesape pun..... korg nk tau ada org slhfaham dia igt aku cite psl dia coz nama dia pun huruf F jgak… gelihati aku…hahahahaha….sabojela

Budak F ni seorang yg berani……macam r berani sangat dia ni……..hihi…………
oK r…..aku nak cite tentang keberanian dia berhadapan macam2 situasi…….. korg ni mcm r berani sgt kn………….bdak F nie nmpak je lembut tp “berisi” tau…..dia nia ada belajar silat…x silap aku dia belajar kat kg dia area pt. HJ Ibrahim BP……….smpai da khatam(tamat) pun dia…… mcm la kuat sgt……itupun kalah kena pukul kt depan umah dia…coz nak pertahankan diri pasal umah dia kene pecah masuk……..mse tu dia baru2 belajar silat n ketika kejadian dia kurang tenaga coz lagi brp minit nk buka puasa………..ish3……kesian dia……….papepun dia berani….berbelas org datang umah bawa kayu……….buka puasa kt hospital la dia…hahahaha……….
Berani2 dia…..penakot jugak dia nie….hihi………

Si budak F nie cite kat aku…dia nie sbenarnya penakot…….korg jangan bgtau org len tau…dia sruh aku jgn bgtau org len…biar pecah di perut jgn pecah di mulut…..he3..


Pada suatu malam budak F dgn kawan2 dia nak pegi belajar silat…..kawan dia suruh dia bawa kereta kawan dia tu coz kawan dia xde lesen…..maklum r mse tu dia baru dapat lessen…pe lagi dia bawa r…….mse dalam perjalanan……tiba2……dia nampak suatu cahaya yang terang…..pe lagi dia pun berhenti…..lepas tu….dia pun dengan gagahnya turun………..dia nampak suatu makhluk duduk diatas kerusi…….lalu dia pun terus mndekatinya dan mmberi salam……cite punya cite…rupa2nya tok guru dia r…..hihi…..haha..tapi nie bukan yg sebenarnya aku nak cite kat korg..….selepas dia sampai je…..dia dengan kawan2 dia terus mmbuat latihan dengan kawan2 dia seperti biasa……pakk..bukkk….pak…bukkk……yeaah….merah2 badan dia akibat pukulan semasa latihan…..mngagumkan….tiba-tiba….…..kawan2 dia yang khusyuk(asyik) berlatih terdiam seketika………dia pun pelik…..dia tetap teruskan latihan dia dengan pasangannya………..kawan2 dia yg terdiam tadi menghampiri dia……lalu menyuruh dia memerhatikan kereta yang di pandunya..…..ermmmm…….dia pun memerhatikan dengan penuh tumpuan……..pelbagai sudut kereta yg dipandunya dia perhatikan………dub dabk dub dabk…jantungnya berdegub kencang…..tititsan demi titisan peluhnya jatuh mnyembah bumi……

tiba-tiba…..seluruh anggota dia terkaku bagai lumpuh….serta matanya tepat pada tmpat pemandu duduk….rasa ingin tahu telah terjawab…suatu lembaga putih yang putih kelihatan…..sungguh menakutkan…..macam nak terkencing pun ada…..dia rasa mcm x percaya pe yang dia lihat…dia Tanya kawan dia…pe betul ke yang dia nmpak……kawan2nya hanya mampu mngangguk kepala je….dia x puas ati….dia beralih tempat lain…mne tahu pntulan cahaya ke…….stelah dia meneliti……mmg betul….ada ssuatu yang ada duduk disitu………pe lagi dia terus duduk di bangku berhambiran dengan kawan2 dia……tok guru dia kluar rumah…lalu mnyapa…….knpa diorg x berlatih silat…….budak F mndekati gurunya tu dan bagitau pe yg berlaku……tok guru dia kata ptut r……dari tadi bulu roma gurunya naik jerk…..seram bulu roma aku nie tiba2 da r aku duk umah sorg2 nie…..hihi…..korg nak tau pe yg berlakunya seterusnya……..jap ae nak g minum air dulu……haus tekak……hihi….urgh…leganya dapat minum air……..

Aku smbung blk cite tadi……tok gurunya mnyuruh diorg baca surah ayatul kursi dan suruh diorg terus buat latihan semula serta berkata x perlu bimbang maybe benda tu x ganggu Cuma nk lihat je……tepat jam 12 malam….diorang tamatkan latihan…pastu budak F nie tgok r kat kereta td…bnda tu da hilang…..lalu tokgurunya berpesan…nanti balik terus baca ayatul kursi…takut2 benda tu ikut blk rumah t….pe lagi dia x henti2 baca…..hihi…kunci kereta yg dia pegang.. cepat2 dia pulangkan pada kawan dia punya kereta tu……dia sruh kawan dia punya kereta tu bawa pulak….nak x nak dia terpaksa naik kereta tu…..dia cepat2 duduk sebelah tmpat pemandu…coz ada kawan dia tumpang juga…kesian kawan dia tu duk belakang sorg2….haha….nmpak sgt penakot….hahaha ….selepas mnurunkan kawan dia…dia teruskan prjalanan blk rumah atok dia….kawan dia tadi pun turunkan dia ditepi jalan dekat2 umah atok dia…..pe lagi si budak F nie buka langkah seribu…..coz umah atok dia jauh jalan msuk ke dalam………..pe r….gelihati rasanya………..jgn r jadi penakut mcm si budak F….jadi r berani mcm budak F…..faham x? Wat2 faham sudah……..hahaha………..
lepas ni ada kisah lagi yg menarik…….byk ag aku nk cite pasal budak F nie…..seram ada…cinta…sedih…gembira…….mcm2 ada……hihi………itupun klu korg sudi nk tau r….hahaha…..

Sambungan yang ke-3

Budak F nak cari cinta…… (pe yg susah sgt taip je ON CINTA…hantar ke 33333)

tora datang lagi dengan temberangnya……..hahahaha……..gelak2 korg ingat cite upin ipin kew…..jgn marah ea……hihi.....betui3….korg nie ada kene mengena dengan budak F nie kew………Apa!!! Korg x kenal……..ish……..dia da terkenal da kat London…….ptut r, korg duk Malaysia kn…mne korg knalkan….hihi….sabojela……
sebelum aku nak teruskan cite nie………nak tye ckiiiiit je kat korg r……korg pernah bercinta kew? Jwpn=pernah kot…X…..baru je couple……..boleh caya kew? Ntah2 da msuk yg ke brp…….hahaha….sibuk je aku nie kan………..

K r……aku sambung cite nie balik………korg nak tau x si budak F nie……bercinta x pernah pun……..belum ada jodoh kot utk dia…..harap2 budak f nie sabar je dulu kan……..tapi r.....kalau jatuh cinta tu byk kali katanya…….hihi….pe sudah jadi r………aweks prtama dia jatuh cinta….sape agaknya?.....apa!! budak sekolah tadika……bukan mse tu pun dia sebaya dengan budak sekola tadika tu…….tgok r 2 kecik2 da mnggatal……haha…x silap nama dia iaitu A……da lama dia x prnah Nampak si A nie …..……korg nak tau aku gelihati dengan dia…..katanya dia pernah peluk Si A coz geram sgt kat Si A tu………huhu….budak2 katakn…..mne r tau……skrg dia da besar x r smpai tahap mcm tu sekali kan……lepas je abis sekolah tadika….terus x pernah berjumpa dengan si A nie………

Pastu masuk sekolah rendah plak…..pakai baju putih seluar biru……jatuh cinta lagi mse darjah satu…..hihi….sape plak aweks kedua nie….. nama dia ermmm…segan nak bgtau……. Z ………suara dia mrdu……suka mnyanyi…….cantik plak tu…..fhm2 r kalau cantik mesti jadi rebutan……budak F nie hanya memendam perasaannya selama nie……….dia tahu dia x layak utk si Z ni……pernah juga si budak F nie try…….dia cuba r call si Z kat umah dia……lepas tu Si Z angkat…….pe jadi seterusnya……si Z nie bagi kat nenek si Z nie cakap dengan budak F ….pe lagi…dia cepat2 letak…….takut r dia……hahaha……..dia x berani nak meluahkan cintanya pada si Z…….walaupun si Z sudah berapa kali bertukar pasangan…..dia tetap suka si Z nie……sampailah darjah 6….seperti bese dia hanya melihat dari jauh je si Z nie……….tamat je sekolah rendah…maka tamat r cintanya kpd si Z nie……….cinta2…….
 
Dia teruskn perjalanan dia mencari cintanya…….....di sekolah menengah plak……ketika sesi awal persekolahan bermula semasa dia FORM 2……sekali lagi dia jatuh cinta ketika dia pulang dari surau sekolah…….kisahnya……dia ditegur oleh seorang perempuan yg Ayu katanya……terpancar cahaya keimanan di wajahnya…….tiba2 ati si budak F nie bagai ditarik magnet utk mngetahui siapakah gerangan yg mnegurnya itu……..pe lagi dia mghampiri budak prmpuan tu…..budak prmpuan tu mmprkenalkn dirinya iaitu S (yg baru FORM 1)……si S tye adakah budak F ni ada adik di Sk bndar……la rupanya si S Cuma nk tye tu jerk……Si S dulu adalah pengawas mse sekolah rendah dulu kat SK Bndar………sejak pertemuan tu………dia bagai hilang arah…………x duk senang dibuatnya…………hahaha……dia pun cuba memikat Si S ni………usahanya mmbuah hasil dia dapat no. tel Si S ni……kebetulan pula Si S ni satu kelas sekolah agama dgn budak F nie……selalu jugak F nie mngusik Si S nie………ada makna la tu…….hahaha…..budak F nie cuba la call si S ni……….mse tu HP pun xde……..pkai public phone r……huhu………..skali tu je dia contact……..nak call pkai duit kan……Dia bkn kaya pun…..erm………

Hari demi hari dia rasakan si S nie telah membuat diri budak F nie terus tertarik dengan Si S nie….diri S ni yg aktif dlm pelbagai aktivti kokokurikum sekolah dan memenangi pelbagai anugerah cukup mengagumkannya………..si S nie cukup sempurna……..keperibadiannya yg baik membuat si S ni disukai ramai……..sekali lagi budak F takut utk meluahkan perasaannya…….hanya mampu memendam perasaannya je……….pe r x gentlemen…………huhu……setahun berlalu……tiba-tiba….Si S ni semacam je…….dia cuba menjauhkan diri dari budak F ni……..pe yg da jadi antara mereka kan………….pada suatu hari…..Si S ni ada beritahu pada kawan budak F nie yang dia benci dan x suka tengok muka F lagi………kenapa jadi sampai mcm tu sekali……pe salah budak F……kawan budak F pun bagitau kat budak F sebab nape si S benci sgt……..katanya budak F pernah burukkan Si S nie……….ish mne ada……..kawan dia x caya budak F sanggup wat macam tu………………..

Siasat punya siasat……..rupanya ada org amik jalan pintas utk mndapatkan si S nie dengan menjual nama budak F………ish3….kesian budak F…………budak F dengan gentlemennya berdepan dengan si S nie………….mnjelaskan pe yg dah berlaku……….lepas kejadian tu budak F dapat tau Si S couple dengan budak tu yg juga kawan dia………….kawan mkn kawan r tu……ish3……..sekian lama budak F da x berjumpa dengan si S…......Akhirnya budak F dapat tau Si S da dengan org lain pulak…………..mybe si S da kenal sape sebenarnya budak yg jual nama F tu……..agaknya r……..hihi………
penat r nak cite pasal cinta………..mcm bosan jerk…….tapi x abis lagi nie…………….hihi…………nak x nak aku kena abiskan……….
nie pasal budak F dikecewakan plak………….